Source |
Schneier on Security |
Identifiant |
8344762 |
Date de publication |
2023-06-13 11:03:38 (vue: 2023-06-13 11:06:56) |
Titre |
Identifier le tueur d'Idaho Identifying the Idaho Killer |
Texte |
Le New York Times a un Article long Sur les techniques d'investigation utilisées pour identifier la personne qui a poignardé et tué quatre étudiants de l'Université de l'Idaho.
faites attention aux techniques:
L'affaire a montré dans quelle mesure les enquêteurs de l'application des lois ont fini par s'appuyer sur les empreintes numériques que les Américains ordinaires laissent dans presque toutes les facettes de leur vie.Les achats en ligne, les ventes de voitures, le transport d'un téléphone portable, conduisent le long des rues de la ville et la généalogie amateur ont tous joué des rôles dans une enquête qui a été résolue, en fin de compte, autant par la technologie que le détective traditionnel ...
The New York Times has a long article on the investigative techniques used to identify the person who stabbed and killed four University of Idaho students.
Pay attention to the techniques:
The case has shown the degree to which law enforcement investigators have come to rely on the digital footprints that ordinary Americans leave in nearly every facet of their lives. Online shopping, car sales, carrying a cellphone, drives along city streets and amateur genealogy all played roles in an investigation that was solved, in the end, as much through technology as traditional sleuthing... |
Notes |
★★
|
Envoyé |
Oui |
Condensat |
all along amateur americans article attention car carrying case cellphone city come degree digital drives end enforcement every facet footprints four genealogy has have idaho identify identifying investigation investigative investigators killed killer law leave lives long much nearly new online ordinary pay person played rely roles sales shopping shown sleuthing solved stabbed streets students techniques techniques: technology through times traditional university used which who york |
Tags |
|
Stories |
|
Move |
|